بین آموزش‎های محیط زیست و رسمی وقفه‌ ایجاد نشود

بین آموزش‎های محیط زیست و رسمی وقفه‌ ایجاد نشود



ایسنا/بوشهر مدیرکل مشارکت‌های مردمی محیط زیست گفت: آموزش‌های محیط زیستی باید از مهدکودک‎ها آغاز و تا زمان دانشگاه ادامه پیدا کند چرا که در طول دوره آموزش‎های رسمی افراد نباید وقفه‌ای بین آموزش‎های محیط زیست و رسمی ایجاد شود.

ژیلا مهدی آقایی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه طرح محیط یار در بوشهر گفت: طرح آموزشی محیط یار یکی از باارزش ترین بخش های اجتماع را مورد هدف قرار داده است که تاکنون در برخی از استان‎های کشور با موفقیت اجرا و حوزه گسترده‌ای از دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به آموزش دانش آموزان اظهار کرد: آموزش‌های صرفا مستقیم محیط زیستی می تواند انتظارات ما از این حوزه را به نتیجه برساند اما آموزش های غیرمستقیم قطعا تاثیرات قابل ملاحظه تری را بر جای می گذارد. با در نظر گرفتن نقطه هدف باید به بهترین شکل ممکن از این طرح بهره‌گیری و با تجربه موفق بوشهر آن را در استان‌های دیگر نیز اجرا کنیم.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: این طرح جامعه دانش‌آموزی را به عنوان یکی از مخاطبان بسیار موثر در حوزه محیط زیست نشانه گرفته که امید است در استان بوشهر نیز این مهم به خوبی محقق شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست مهدی آقایی افزود: در پایان این طرح باید دانش‌آموزانی داشته باشیم که علاوه بر آگاهی و بینش کافی در حوزه‌های مختلف زیست محیطی افرادی متعهد، عاشق و حافظ محیط زیست باشند. در حوزه آموزش های محیط زیستی ثابت شده که فراگیری در این سنین بالاتر و اثرگذاری بیشتری دارد در واقع هر چه از سنین پایین تر چنین آموزش‌های محیط زیستی آغاز شود تاثیرگذاری بیشتری شاهد خواهیم بود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی محیط زیست ادامه داد: شاید در برخی موارد اجتماعی فکر کنیم مسئولیت اجتماعی باید در حوزه درمان و یا سایر حوزه‎های فرهنگی هزینه کنیم که این‌ها به جای خودش درست است اما دنیا اکنون به رویکردهای نوینی در حوزه مسئولیت اجتماعی و حتی خیریه‎‌های محیط زیستی رسیده است.

وی تصریح کرد: در واقع کار خیری که در حوزه محیط زیست انجام می‌شود به دلیل اینکه حوزه گسترده‎ای در اجتماع پوشش می‌‎دهد می‎تواند بسیار موثرتر از برخی از حوزه‎های خاص خیریه باشد. در حوزه آموزش دانش آموزان آموزش‎های مستقیم به طور صرف محیط زیستی هرچند اثرگذار است و می‎تواند انتظارات برآورده کند اما اموز‎های غیر مستقیم تاثیرهای بسیار عمیق‎تری در دانش‎آموزان ایجاد می‎کند.

ژیلا مهدی آقایی بیان کرد: باید با روش‎های خلاقانه و نوین آموزشی بتوانیم در عین آموزش‌های مستقیم با آموزش‎های غیرمستقیم نگاه‎های متفاوت دانش‌آموزان را شناسایی و نقطه هدف را مدنظر بگیریم تا دانش آموزان در پایان دوره قشری متعهد به محیط زیست باشند.

وی افزود: حدود ۲۰ میلیون دانش آموز داریم که تمام دانش آموزان خانواده ‏هایی را زیر پوشش دارند که باید از این ظرفیت برای ورود محیط زیست به زندگی مردم و یک ارزش غیرقابل ملاحظه به خوبی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، طرح ملی محیط یار در استان بوشهر با حصور مدیرکل مشارکت مردمی سازمان محیط زیست و حضور جمعی از معلمان سراسر استان صبح یکشنبه ۱۲ آبان ماه افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

اجرا شده توسط: همیار وردپرس